Czym jest odzież reklamowa i w jakim celu się jej używa?

odzież reklamowa

Praktycznie każdy z nas wielokrotnie spotkał się w swoim życiu z odzieżą reklamową. Takie ubranie najczęściej oznakowane jest logotypem lub sloganem reklamowym.

Tego rodzaju forma promocji skutecznie wzmacnia więź klienta z marką i stosowana jest już od wielu lat. Mimo tego, że odzież dla firm posiada również wiele innych zastosowań, to jej głównym celem jest zwrócenie uwagi nowych i aktualnych klientów.

Czym różni się odzież reklamowa od zwykłej odzieży?

Wieloma kluczowymi właściwościami odzież reklamowa różni się od zwykłych tekstyliów w sklepach detalicznych. Posiada odpowiednie znakowania oraz kieszonki ułatwiające nanoszenie logotypów.

Miejsce do znakowania może być dowolne, ale najczęściej umieszcza się dyskretne logo na piersi koszuli, plecach koszulki oraz mankietach. W tej kategorii możemy znaleźć odzież taką jak: koszule firmowe z logo, koszulki reklamowe, polary z logo firmy oraz kurtki zimowe z reklamą widoczną od przodu, jak i z tyłu.

Są to najbardziej uniwersalne artykuły reklamowe, które wykorzystuje się praktycznie w każdej branży. Najczęściej z tego modelu korzystały duże korporacje, ale obecnie na taką produkcję decydują się również średnie i małe przedsiębiorstwa.

W jakim celu tworzy się odzież reklamową?

Odzież reklamowa może być bardzo potężnym narzędziem marketingowym, w każdej branży. Potwierdzeniem mogą być instytucje, które od wielu lat dbają o swój wizerunek i realizowały za pomocą odzieży z nadrukiem wiele kampanii reklamowych.

Ubrania promocyjne mogą być wykorzystane jako:

  • upominek dla klienta – bardzo często przedstawiciel handlowy wręcza ubranie z logo firmy jako upominek lojalnemu klientowi. W ten sposób marka zwiększa przywiązanie odbiorców i buduje pozytywną więź,
  • prezent dla pracowników – odzież reklamowa dla pracowników jest praktycznym upominkiem. Jeśli koszulka będzie stylowa i dobrej jakości to z pewnością będzie noszona poza biurem, dzięki czemu zwiększy promocje firmy. Taki prezent może być także bardzo dobrym czynnikiem motywującym dla zatrudnionego,
  • wydarzenia biznesowe – dobrze zaprojektowane ubrania promocyjne wykorzystywane są również na różnego rodzaju wydarzeniach biznesowych, targach branżowych oraz wyjazdach integracyjnych. Bardzo często taką odzież można zobaczyć na hostessach, które prezentują różnego rodzaju produkty,
  • stroje dla pracowników – wiele firm produkuje także odzież reklamową z nadrukiem na potrzeby wewnętrzne przedsiębiorstwa. Głównym celem jest stworzenie jednolitych strojów dla wszystkich osób zatrudnionych, aby wzmocnić zespołowość, a także odróżnić ich od klientów. Tego rodzaju ubrania najczęściej można spotkać w różnego rodzaju sklepach detalicznych, restauracjach, hotelach, firmach kurierskich i innych.

Ubrania promocyjne są niewielkim kosztem dla pracodawcy, a pozwalają dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów poprzez ich częstą ekspozycję. Warto zamówić odzież wysokiej jakości, z bardzo dobrym nadrukiem, aby skutecznie reklamować firmę lub konkretne produkty.